Novinky

Zpravodajství ze světa franchisingu

Čtvrtina nabídky Subway je vegetariánská, rozmanitost nabízí i Sub Snack platforma

Čtvrtina nabídky Subway je vegetariánská, rozmanitost nabízí i Sub Snack platforma

Praha, 5. května 2021 - Značka Subway se vždy snažila o různorodost. Nabídka značky se snaží uspokojit různé chutě, ať už host preferuje maso či ne. Nyní se soustředí na velikosti porcí a rozšiřuje nabídku snacků. A přes sladké veganské pokušení se také snaží upozornit na širokou nabídku veganských a vegetariánských produktů. 

Sub snacky jako řešení pro menší hlad i rozpočet

Subway menu ještě donedávna nemělo mnoho řešení pro menší hlad, v porovnání s jinými řetězci. Značka se snaží toto prázdné místo vyplnit a každých pár měsíců představuje nový produkt ve své snackové nabídce. V říjnu 2020 to byly křupavé pečené brambory, které si host může doplnit jednou z deseti omáček, na jaře 2021 jsou to toasties, zapečené polo-sendviče na chutném Subway chlebu. Snacky doplňují dvě různé quesadilly a tři Easy suby. Aby značka dodržela slovo o rozmanitosti svého menu, všechny snacky nabízí i ve vegetariánské variantě.

Zelenině v hlavní roli sekunduje sladká odměna

Subway je americká franchisa, které je známá zejména pro své suby – sendviče připravované přímo přes očima zákazníka, který jejich podobu může také výrazně ovlivnit. Má možnost si vybírat – jaké pečivo, protein, sýr, zeleninu chce, jakou si do jídla dá omáčku a čím si jej na konci nechá posypat. Značka prostě sází na lidi, kteří vědí, co chtějí, a těm, kteří nevědí, se snaží s výběrem pomoci při samotném objednávání a naučit je s nabídkou pracovat. Menu je díky tomu velice rozmanité. Snaží se uspokojit všechny chutě a stravovací preference.

Z proteinů nabízí 10 masových včetně ryb, a již po desetiletí nabízí veganské proteiny, daleko dříve než jiné celosvětové řetězce. Veganský trend, který souzní i se stále větší snahou myslet na dobro naší planety, tak v Subway nepochodí s prázdnou. Značka ale nabídku vege jídel má i ze své podstaty, snahy uspokojit širokou bázi zákazníků.

„Při tvorbě nových produktů myslíme vždy i na vegetariány a vegany. V každé menu kategorii máme vege hvězdu. Ať už se podíváme na XL wrapy, prémiové wrapy s dvojitou dávkou proteinu, kde září Spicy Veggie Queen, nebo na snacky, řešení pro malý hlad. Zákazník u nás má vždy z čeho vybírat, ať je masojedlík či vegan,“ říká Irena Schlosserová, mluvčí značky pro střední a východní Evropu, sama vegetariánka.

Vegetariánská je v Subway nyní téměř čtvrtina menu, z čehož je 13 procent jídel veganských. Vegetariánská nabídka Subway dosáhla svého vrcholu v roce 2019, kdy podíl vegetariánských jídel byl přes 30 procent. Hlavní důvod poklesu je jasný - pandemie covidu-19.

„V srpnu 2019 jsme představili přes 20 nových ingrediencí, z kterých jsme sestavili mnoho nových sendvičů, včetně několika veganských a vegetariánských. Chtěli jsme jim dát dostatek času, aby se dostaly do podvědomí a za několik měsíců jsme plánovali prodeje vyhodnotit a zjistit, které se nejlépe prodávaly. Počítali jsme však s určitým obratem, a když pak utichl, některé z ingrediencí jsme museli vyřadit, aby franchisantům nevznikaly zbytečné ztráty,” shrnuje zeštíhlení menu Schlosserová.

I tak si značka drží slušný podíl vege-jídel a zpestřuje zákazníkům výběr svým unikátním konceptem objednávání. I na pohled obyčejný sendvič Veggie Delite, převzatý z rodné Ameriky, který obsahuje pouze zeleninu a případně sýr, se najednou může dostat do vyšší gastronomie díky výběru z 11 druhů zeleniny a 10 různých omáček. A to je jen základní veganský sendvič, který byl kdysi první vlaštovkou veganské nabídky.

Vegany od května čeká v Subway nové pokušení. Veganská cookie s dvojitou čokoládou, která se rozplývá na jazyku. Lze tedy prohlásit, že Subway nabízí kompletní zcela veganské menu.

A inovace pokračují. Značka testuje další veganské proteiny z Česka i z Nizozemí a doufá v zařazení dalších novinek v průběhu roku. Je tedy možné, že procenta vege nabídky znovu přesáhnou jednu třetinu.

Vegetariánská varianta

Pro více informací kontaktujte:

Irena Schlosserová
Subway Communication Specialist
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
T +420 771 169 611

O značce Subway®

  • Řetězec restaurací Subway nabízí čerstvě připravené sendviče, wrapy a saláty ve více než 100 zemích světa, ze svých ingrediencí vytvoří přes sedm milionů sendvičů denně. Řetězec je zdravější alternativou klasickým fast-foodům, hosté si své sendviče, saláty a wrapy mohou naplnit různými masovými i veganskými proteiny a mnoha druhy zeleniny.
  • Značka byla založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem a je stále soukromou firmou, která pracuje s více než 21 tisíci franšízovými partnery na světě.
  • Subway vstoupil na český trh v roce 2004. V Evropě je přes 5,500 restaurací na 35 trzích.
  • Česká stránka: www.mysubway.cz
  • XL wrap Spicy Veggie Queen
  • Sub Veggie Delite®

Novinky

Chcete zkusit podnikat, ale rodiče vás…

14.10. 2024

Komu chybí zázemí z podnikatelské rodiny a nevěnoval se praktickému byznysu ani v rámci studií, může při rozhodnutí být svým vlastním pánem narazit...

Mimořádná nabídka pro expanzi vašeh…

30.09. 2024

Máte-li v nejbližších letech v plánu expanzi vašeho franchisového konceptu do zahraničí, tak by vás mohla zaujmout následující mimořádná nabídka. Největší mezinárodní organizace svého druhu Franchise Pool...

Člen ČAF Jiří Lošťák pořádá se…

13.08. 2024

Franchising – jak na to? Termín: středa 4.9. 2024 Místo:  Olomouc, Pittsburská 5 Čas: 10.00 - 14.00 hod.

Vítězem soutěže Franchisa roku 2023 …

29.07. 2024

Pan Michael Kučera, jednatel Papilonia s.r.o. a franšízor motýlích domů Papilonia vítězství komentoval: „Rádi bychom poděkovali porotě za ocenění Franchisor roku...

Odběr novinek

Česká asociace franchisingu

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU (ČAF) je nezisková profesní organizace sdružující na národní úrovni poskytovatele franchisingu – franchisory a odborníky z oblasti práva a poradenství zaměřující se na problematiku franchisingu. ČAF vznikla v roce 1993 a jejími členy jsou jak velké a známé mezinárodní značky, tak i menší tuzemské franchisové systémy.

Kontakt na provozovatele

Česká asociace franchisingu, z.s.
Těšnov 5, 110 00 Praha 1

 (+420) 728 948 479
  caf@czech-franchise.cz

IČ: 49625811

Copyright © 2024 Česká asociace franchisingu