Novinky

Zpravodajství ze světa franchisingu

Česká asociace franchisingu vyhlásila výsledky soutěže Franchisa roku

Česká asociace franchisingu vyhlásila výsledky soutěže Franchisa roku

Franchisou roku se v letošním 7. ročníku stal franchisový koncept DoDo. Cenu veřejnosti získal franchisový koncept RE/MAX.

Porota soutěže udělila další ceny: 

  • Cena Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR za digitalizaci  v podnikání  
  • Cena poroty za podporu franchisantů Cena poroty - Úspěšný zahraniční franchisový koncept
  • Cena poroty za inovativní nápad ve franchisingu
  • Cena poroty – Úspěšný franchisový koncept v oblasti finančních služeb
  • Cena poroty - Úspěšný franchisový koncept v oblasti služeb
  • Cena poroty – Zajímavý perspektivní franchisový koncept

Vítězem sedmého ročníku v kategorii Franchisa roku se stal po absolvování osobní obhajoby před porotci soutěže franchisový koncept DoDo.

„Náš franšízový program DODO Partner jsme spouštěli před rokem a půl, a to primárně s cílem zefektivnit expanzi a připravit firmu na další udržitelný růst se zachováním maximální kvality služeb Ačkoli jsme s programem měli velké ambice, výsledky dalece předčily očekávání. Franšíza má skvělý ohlas mezi franšízovými partnery i kurýry a pozitivní výsledky se jasně odrážejí i v číslech, která ukazují znatelné nárůsty efektivity i pokles nehodovosti. Ocenění odborné veřejnosti, navíc v ostré konkurenci, je pro nás skvělým bonusem, který dále potvrzuje, že jsme se vydali správnou cestou,“ popisuje COO DODO Group Martin Marek.  

2. místo soutěže Franchisa roku patří franchisovému konceptu OK Point

Nejpodstatnější výhodou OK POINTu je unikátní kombinace finančních a realitních služeb na jednom místě. To nikde jinde v tuzemsku zákazník, potažmo franšízant, v takovémto rozsahu nezíská. Franšízant OK POINTu a jeho tým pomáhají klientům efektivně zajistit peníze pro děti či na osobní rentu. Pomáhají také klientům s financováním vlastního bydlení a s osobním i majetkovým zabezpečením při nepříznivých životních situacích. Zkrátka přinášejí klientům finanční pohodu a pomáhají dělat správná rozhodnutí na cestě k finanční nezávislosti. Součástí služby je zprostředkování produktů z široké nabídky většiny finančních institucí. Klient odchází s komplexním portfoliem produktů či služeb a s výhledem na celoživotní servis.  

Služba samotná je na úrovni kvality služeb ve Velké Británii či USA (Ukazatel Net Promoter Score je k červnu 2022 na skvělé hodnotě 63). Nebyli bychom to ale my Češi, kdybychom ještě něco nepřidali navíc. A tím navíc jsou právě reality a další marginální oblasti (například zprostředkování správy nemovitostí). V oblasti realit OK POINT zajišťuje klientům hladký, bezpečný a výhodný nákup, prodej či pronájem nemovitosti. Jako jeden z mála konceptů v této oblasti vykazuje v posledních letech výrazný nárůst počtu zprostředkovaných transakcí, ačkoliv u klasických realitních franšíz a realitních kanceláří pozorujeme pokles o desítky procent (zdroj EMA Data).  

Penetrace trhu finančními produkty je v Česku téměř stoprocentní - zkrátka finance řeší doslova každý. Navíc je aktuálně v kurzu nový fenomén - zesílená poptávka po ochraně peněz před inflací. Klientem OK POINTu tak může reálně být většina obyvatel České republiky. Franšízor Broker Consulting - provozovatel franšízy OK POINT, už pečuje o 600 000 klientů.  

Vedle toho hledá společnost Broker Consulting neustále inovace. A to i v technologické oblasti.  

Mezi naše největší technologické inovace poslední doby patří aplikace Brok, která slouží k prezentaci služeb a sběru dat od klientů. Další inovací byla digitalizace veškerých smluv ve financích i v realitách, včetně jejich podpisu, kterou jsme připravovali již delší dobu, nicméně ji výrazně uspíšila koronavirová situace,“ uvádí Radim Štantejský, manažer projektu OK POINT a obchodní ředitel Broker Consulting. 

 3. místo obsadil koncept Benu lékárny

Jsme velice rádi, že jsme v letošním roce získali cenu v rámci soutěže „Franchisa roku“. Toto ocenění dokazuje, že náš model frachisové lékárny BENU je úspěšný a má již své zavedené místo na českém trhu. Franchisa lékárny BENU je zajímavá podnikatelská příležitost pro všechny, kteří chtějí úspěšně podnikat a zároveň využívat výhod a jistot síťového podnikání pod silnou a stabilní značkou. Úspěšně s námi podniká již více než 90 franchisových lékáren, celkem pod značkou BENU provozujeme přes 310 prosperujících lékáren a každoročně rosteme o dalších 30-50 lékáren.

Poděkování patří zejména všem franchisovým partnerům, celému franchisovému týmu a všem oddělením, které se na tomto projektu podílí. Bez jejich usilovné práce bychom toto ocenění nemohli získat.

BENU lékárna jako jediná franchisová síť lékáren v České republice nabízí komplexní, profesionálně vedený a zejména v praxi úspěšně prověřený a zavedený projekt využívající tuzemské a zahraniční zkušenosti. Zvyšte konkurenceschopnost své lékárny a přidejte se k nám
franchisa.benu.cz

I letos byla vyhlášena kategorie soutěže Franchisa roku Cena veřejnosti, která je určena pro všechny fyzické i právnické osoby-franchisory a master-franchisanty. Z 39 nominovaných franchisových konceptů zvítězil, prostřednictvím on-line hlasování, franchisový koncept RE/MAX. Hlasování se zúčastnilo vice než 1000 hlasujících.

Společnost RE/MAX získala Cenu veřejnosti v prestižní soutěži Franchisa roku

Společnost RE/MAX již druhým rokem zabodovala v soutěži České asociace franchisingu (ČAF), tentokrát v kategorii Franchisa roku – Cena veřejnosti. Letošní vítězství navazuje na úspěch z minulého roku, kdy se společnost stala Franchisou roku. Cena veřejnosti je přitom mimořádným oceněním, kdy o kvalitě a oblíbenosti značky rozhodují spokojení klienti.

Získání Ceny veřejnosti je úžasným ohodnocením práce makléřů sítě RE/MAX, kteří svou profesionalitou a přístupem dokázali zaujmout klienty. Trh s nemovitostmi prošel v posledním roce poměrně náročným obdobím, kdy se vlivem ekonomického dění často rychlým tempem měnila situace, a proto museli makléři pružně reagovat na změny tak, aby svým zákazníkům poskytli ten nejlepší servis. Společnost tak navazuje na tradici celosvětového pojetí skutečně kvalitních služeb se zárukou. V současnosti je RE/MAX Česká republika franšízou číslo jedna v prodeji a pronájmu nemovitostí, ale také nejúspěšnějším poskytovatelem franšízových licencí v oblasti realit. V Česku je aktuálně otevřeno 164 franšízových kanceláří a pod značkou RE/MAX pracuje více než 1300 realitních makléřů. Cena veřejnosti je pro společnost významným oceněním, které ukazuje na důvěru ze strany klientů. „Je pro nás potěšením, že laická a odborná veřejnost vnímají přínos značky RE/MAX pro český franšízový a realitní trh. To je odměna nejenom od klientů, kterým pomáháme řešit jejich potřeby v souvislosti s prodejem a pronájem nemovitostí, ale i podnikatelů, kteří již podnikají nebo uvažují podnikat pod značkou RE/MAX,“ říká Marek Kontriš, marketingový ředitel společnosti RE/MAX.

Porota udělila další samostatné ceny:  

Cena Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR za digitalizaci  v podnikání  obdržel koncept DODO 

„DODO Partner je franšízový program, který jsme v technologicko-logistické firmě DODO založili v roce 2020 s cílem zefektivnit a urychlit expanzi, jak v Česku, tak na zahraničních trzích. Díky programu mají nezávislí dopravci, kteří často vzešli i z řad dosavadních kurýrů DODO, možnost založit si vlastní franšízu a pustit se tak do vlastního podnikání. Prostřednictvím partnerství s DODO získávají plný přístup k unikátnímu know-how, sofistikované logistické platformě, kterou si firma sama vyvíjí, a především k již nasmlouvaným klientům. Kromě technologie a zázemí silné značky tak DODO partnerským dopravcům garantuje fungující byznys a kompletně zajišťuje také veškeré obchodní a marketingové aktivity. Franšízantům je k dispozici rovněž komplexní poradenství ve všech oblastech podnikání a možnosti podílet se na rozvoji programu skrze Radu franšízantů. Dosud se nám podařilo s pomocí franšíz kompletně logisticky obsloužit Slovensko, urychlit expanzi do Maďarska a zároveň naše služby rozšířit do dalších regionů České republiky. Zavedení franšízového modelu se firmě velmi osvědčilo a pozitivní výsledky se odrážejí i v číslech. Od navázání partnerství s prvními franšízanty DODO eviduje 17% nárůst produktivity v porovnání s klasickým provozem a nehodovost poklesla dokonce o 50 %. Jasně se tedy ukazuje, že prvek podnikatelské odpovědnosti má na kvalitu měřitelný dopad,“ popisuje Stanislav Nečas, který má v DODO z pozice Head of Franchise rozvoj franšízy na starosti  

------------------------------------------------------------------

Úspěšný zahraniční franchisový koncept – tuto cenu získal TAB Board

Cenu poroty pro Úspěšný zahraniční franchisový koncept získal TAB Board.

„Na tuzemském franšízovém trhu působí řada skvělých konceptů ze zahraničí. Letošní obhajoba tohoto ocenění znamená pro celou naši síť opravdu mnoho. Je to nejen ocenění práce naší, ale i našich franšízantů. Vnímáme to jako důkaz toho, že v momentě, kdy se vám podaří do Česka přinést zajímavou značku a přizpůsobit ji našemu trhu, samozřejmě s respektováním všech nezbytných pravidel, je to vidět na výsledcích celé sítě,“ říká Šimon Mastný, Managing partner TAB Board CZ.

TAB Board stabilně patří mezi oceňované koncepty, v soutěži Franchisa roku se podařilo uspět již několikrát. Kromě dvou cen pro Úspěšný zahraniční franchisový koncept, obsadil TAB v roce 2018 třetí místo v kategorii Skokan roku 2017. O rok později pak převzalo vedení franšízové sítě cenu za 2. místo v kategorii Franchisor roku za rok 2018.  

Již od roku 1990 TAB poskytuje svým členům, majitelům firem, komplexní podporu vedení společnosti a od roku 2014 mají tuto možnost využívat podnikatelé v České republice. „Naši síť stále rozšiřujeme a dalším franšízovým partnerům nabízíme možnost zapojit se do našeho konceptu. V pozici Regionálního ředitele pak budou ve svých oblastech organizovat a řídit zasedání boardů a poskytovat individuální koučink svým členům,“ doplňuje Šimon Mastný.

------------------------------------------------------------------

Cena poroty za inovativní nápad ve franchisingu získal koncept Exteria Market

Franchisový obchodní koncept EXTÉRIA MARKET, je ryze česká unikátní a jedinečná franchisa na českém trhu, která pomáhá s řešením zákonné povinnosti pro oblast Bezpečnosti práce a požární ochrany. Naší klienti jsou firmy, živnostníci, školy, úřady, gastro provozy, zdravotnická zařízení, atd. Klientům zajišťujeme roční služby s automatickou prolongací na další období. Tím vznikají dlouhodobé spolupráce a stabilní příjem pro franchisanta. Zájemci o podnikání franchisa EXTÉRIA MAREKT zajišťuje stabilitu a jistotu v každé době. Ideální franchisant je zkušený manažer týmu nebo obchodník s chutí budovat si vlastní firmu ve svém okrese. Pro franchisanty zajistíme EXTÉRIA MARKET na klíč vč. vybavení, náboru spolupracovníků, zaškolení personálu až po slavnostní otevření. Po celou dobu spolupráce je Vám nápomocen zkušený regionální manažer pro Váš růst v regionu.     

Naše účast v soutěži Franchisa roku byla úspěšná, kdy jsem získali cenu poroty za Inovativní nápad ve franchisingu za rok 2021. Těší nás získání tohoto ocenění a povzbuzuje nás to v další činnosti a expanzi na Český trh, kde takový  podobný franchisový koncpet jako je EXTÉRIA MARKTE není. Tímto děkujeme České asosciaci franchisingu, která neustále podporuje franchisingové podnikání v České republice. 

 ------------------------------------------------------------------

Letošní cenu poroty pro Úspěšný franchisový koncept v oblasti služeb získalo Contours - síť fitness center, které pomáhají ženám k více sebevědomí a to bez rozdílu věku.

„Děkujeme a velmi si vážíme ocenění, jenž je zároveň motivací i závazkem dál úspěšně pokračovat v našem poslání, a to přinášet ženám bez rozdílu věku více sebedůvěry i zdraví. Ženám a jejich potřebám jednoduše dobře rozumíme. Díky našemu unikátnímu a především efektivnímu konceptu cvičení, jsme již od roku 2008 pomohli desítkám tisícům žen, se cítit lépe a fit a to v rámci celé České republiky. “ říká Darina Bláhová, Marketing Manager Contours.

Contours se dlouhé roky řadí mezi jedničky na trhu v rámci dámských fitness center. Jako franchisový koncept přináší svým členům nejen kompletní know-how včetně trendů ve fitness odvětví, ale zároveň i vedení a správu vlastních poboček. Soustředí se také na efektivní systém péče o stávající členky Contours clubů, ale také i o získávání nových a to v kombinaci atraktivních programů a speciálních akcí.

„Naši síť poboček neustále rozšiřujeme a pokud vás zaujala možnost vlastního podnikání ve fitness oboru, tak vám rádi poskytneme veškeré informace o našem franchisovém partnerství.“ Doplňuje Darina Bláhová.

 ------------------------------------------------------------------

Cena poroty – Zajímavý perspektivní franchisový koncept  získala společnost TrustWorthy Investment

Společnost TrustWorthy Investment díky svému franchisingovému konceptu získala cenu odborné poroty v kategorii zajímavý a perspektivní franchisingový koncept. Jsme hrdí na to, že jsme se na přední příčce umístili právě v této kategorii, v které naše společnost působí. Jsme společnost zprostředkující prodej drahých kovů, diamantů, numizmatiky a spoření do drahých kovů, což je samo o sobě velmi zajímavý obchod. Přechod na franšízový koncept byl pro nás výzvou, kterou se nám v posledních dvou letech podařilo zrealizovat a proto otevíráme nové lokality nejen v České republice, ale i na Slovensku. Za pomoc a podporu děkujeme také České asociaci franchisingu a zejména panu Lošťákovi, který nám pomohl s franchisingovou analýzou a celkovým nastavením. Těší nás, že naše společnost neustále dělá pokroky, inovuje své portfolio produktů a služeb, a díky tomu zahajujeme rafinaci drahých kovů ve vlastních prostorách na Vysočině. Široká škála námi nabízených služeb a produktů poskytuje neustálý prostor pro růst a zdokonalování franchisingu, což nás také dovedlo k již zmíněnému ocenění, za které  srdečně děkujeme. 

 ------------------------------------------------------------------

Cena poroty – Úspěšný franchisový koncept v oblasti finančních služeb získal koncept Partners  market

Velmi nás potěšilo, že porota ocenila finanční pobočky Partners Market. Unikátní franšízový koncept finanční skupiny Partners umožňuje zájemcům vybudovat si vlastní úspěšnou pobočku s ověřeným know-how a pod záštitou lídra trhu. Našemu byznysovému konceptu se dařilo i během složitých covidových let a obraty poboček stále rostly. Finance totiž řeší každý z nás a jsou tak podnikatelskou jistotou i v době krize. Majitelé poboček získávají nadstandartní příjmy i v lokálních regionech a díky systému následných provizí také slušné pasivní příjmy. Hodnota poboček během let stále roste a toto podnikání lze předat dětem nebo prodat. Založení Partners Marketu je bez licenčních, franšízových a marketingových poplatků.

V roce 2021 dosáhly pobočky celkového obratu 550 milionů korun. Otevřeli jsme 17 nových poboček a přijali 160 koncipientů – bankéřů i poradců na pobočkách.

Aktuálně se blížíme počtu 150 poboček - 121 je jich ve výkonu, dalších 21 je již schválených a jednáme s dalšími 20 zájemci. Celkově jich plánujeme pro český trh 250. Partners aktuální žádají Českou národní banku o bankovní licenci. Finanční pobočky Partners Market se tak po získání licence mohou stát bankovními pobočkami Partners banky. 

 ------------------------------------------------------------------

Cena poroty za podporu franchisantů porota udělila společnosti OK Point

„Naši franšízanti mají k dispozici nejsilnější zázemí v České republice, což potvrzuje i zisk ceny poroty za podporu franchisantů 2021 v soutěži Franchisa roku. Podpora centrály šetří franšízantům čas, díky čemuž se mohou efektivně věnovat svým klientům. Franšízanti mohou plně využívat podporu jednotlivých oddělení Broker Consulting – právního, realitního, finančního, marketingového či oddělení interní a externí komunikace. Dále je jim k dispozici samostatný tým péče o franšízanty,“ dodáva Radim Štantejský. 

Správní rada České asociace franchisingu udělila Cenu za podporu a rozvoj franchisingu. Cenu obdrží vždy ten, kdo se významně zasloužil o přínos v oblasti franchisingu pro odbornou i laickou veřejnost. Držitelem této ceny v letošním ročníku se stal Jiří Lošťák.

„Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu mě nejen překvapila, ale také povzbudila pro moji další práci. Jsem poctěn zařadit se mezi laureáty a cítím velký závazek do budoucna. Přinejmenším stejným dílem patří cena také mojí manželce, se kterou naši poradenskou kancelář mnoho let vedeme. Je to především ona, kdo dbá na dodržování termínu i ostatních podmínek, které jsme si s našimi klienty dohodli, zatímco já pracuji na vizi klienta, a společně dotáhneme projekty až do jejich zdárného konce.  Pracujeme výhradně na projektech, kterým věříme a s lidmi, se kterými si rozumíme. Chce-li kdokoli budovat franchisový koncept, jsme připraveni mu být průvodcem a rádcem od myšlenky až po mezinárodní expanzi.  Zkušenosti předávám dále také studentům Ekonomické fakulty VŠB TU Ostrava, kde je franchising součástí předmětu Obchodní strategie. Dalším projektem na rozvoj povědomí o franchisingu a jeho využití je Škola franchisingu pro podnikatele, kde poodhalujeme všechna tajemství budování franchisových sítí. Mezi naše nejúspěšnější klienty můžeme zažadit např. BENU lékárny, prodejny čaje a kávy OXALIS, motýlí domy PAPILONIA, služby BOZP a PO pod značkou EXTÉRIA MARKET, prodejny dveří a zárubní SOLODOOR, obchodníky s drahými kovy, diamanty a mincemi TrustWorthy a další,“ zdůraznil  a poděkoval Jiří Lošťák.

„Jsme velice rádi, že i letos se nám do soutěže přihlásily kvalitní franchisové koncepty, které jsou na českém trhu opravdu vidět a jsou veřejností oblíbené. Gratulujeme všem vítězům a děkujeme všem odvážným účastníkům soutěže. Velice děkujeme porotě, která nám věnovala část svého volného času. Věříme, že zájem o soutěž a franchising samotný bude stoupat a těšíme se na další úspěšné koncepty,“ shrnuje Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu.

O soutěži Franchisa roku

Hlavním cílem soutěže Franchisa roku je popularizace franchisového způsobu podnikání. Soutěž chce cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu, mají dobré výsledky a dodržují pravidla Evropského kodexu etiky franchisingu. Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu (ČAF), která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franchisingu a jeho odborníky.

Organizátorem soutěže je nezisková profesní organizace Česká asociace franchisingu, která na národní úrovni sdružuje poskytovatele franchisingu a jeho odborníky.

Fotografie z předávání cen Franchisa roku v letošním 7. ročníku


Novinky

Chcete zkusit podnikat, ale rodiče vás…

14.10. 2024

Komu chybí zázemí z podnikatelské rodiny a nevěnoval se praktickému byznysu ani v rámci studií, může při rozhodnutí být svým vlastním pánem narazit...

Mimořádná nabídka pro expanzi vašeh…

30.09. 2024

Máte-li v nejbližších letech v plánu expanzi vašeho franchisového konceptu do zahraničí, tak by vás mohla zaujmout následující mimořádná nabídka. Největší mezinárodní organizace svého druhu Franchise Pool...

Člen ČAF Jiří Lošťák pořádá se…

13.08. 2024

Franchising – jak na to? Termín: středa 4.9. 2024 Místo:  Olomouc, Pittsburská 5 Čas: 10.00 - 14.00 hod.

Vítězem soutěže Franchisa roku 2023 …

29.07. 2024

Pan Michael Kučera, jednatel Papilonia s.r.o. a franšízor motýlích domů Papilonia vítězství komentoval: „Rádi bychom poděkovali porotě za ocenění Franchisor roku...

Odběr novinek

Česká asociace franchisingu

ČESKÁ ASOCIACE FRANCHISINGU (ČAF) je nezisková profesní organizace sdružující na národní úrovni poskytovatele franchisingu – franchisory a odborníky z oblasti práva a poradenství zaměřující se na problematiku franchisingu. ČAF vznikla v roce 1993 a jejími členy jsou jak velké a známé mezinárodní značky, tak i menší tuzemské franchisové systémy.

Kontakt na provozovatele

Česká asociace franchisingu, z.s.
Těšnov 5, 110 00 Praha 1

 (+420) 728 948 479
  caf@czech-franchise.cz

IČ: 49625811

Copyright © 2024 Česká asociace franchisingu